dimarts, 12 de juny del 2018

FGC-COR


LLOC:

Avui hem anat a FGC-COR:


HORARI DE LA VISITA:

9:30-12:30h

COM ARRIBAR-HI?:

Hem agafat un tren de Sant Joan cap a Sant Cugat. Una vegada allà he, fet un transbord i hem agafat un tren cap a Rubí i una vegada  a Rubí, hem agafat un altre tren però aquesta vegada un tren que només hi podíem anar nosaltres. així hem arribat. De tornada hem fet el mateix però al revés.





QUÈ HEM DESCOBERT?:

El ferrocarril és un mitja de transport ràpid, segur net econòmic i tant per mercaderies com per a persones.
Aquest funciona a partir del transport, especifica ment dos línies:  Barcelona Vallés ( viatges ) i Llobregat a noia ( mercaderies i viatges ), que mes tard el 1980 les dues companyies es van ajuntar.
Els treballadors treballen 365 dies a l'any, concret ament 8h al dia.
Una de les coses per les quals està tan bé valorat els ferrocarrils és la puntualitat, apart de que és molt segur.
 Si per alguna raó no tens targeta o no et funciona o qualsevol cosa, no et colis, adreçat a la pàgina o parla amb algun agent d'atenció al client.
Es molt important que mai traspassis la línia de seguretat de la Via, ja que pots tindre un accident.
No fer grafits o gamberrisme, ja que val molts diners netejar-lo i arrenglar-lo.
Si en tot cas mengessis alguna cossa, en recordat de tirar la brossa a la escombraria.
El FGC es manté gracies als Impostos de la gent.
Treballant mes o menys 1.500 persones.
Hi viatgen mes de 79.000.000 persones a l'any.
Hi ha 277 Maquinistes.
Hi ha 47 Trens.
Hi ha 294 KM de Via.
Mes de 544.000 Tones de mercaderies.
+58 Agents d'atenció al client (coses importants).
Es gasten 590.000 euros en reparacions en ferrocarrils.
Hi ha 76 estacions.
 4:30 AM: Obertura de les portes dels ferrocarrils.
5 AM: Comencen ha funcionar els trens
El color verd, "via lliure" es quan el tren pot accedir al cantó.
El color groc "anunci de parada", es pot accedir al cantó, però cal anar reduint la velocitat, ja que el següent cantó es ocupat i caldrà aturar-se.
El color Vermell, "parada": no es pot accedir al cantó.

Magatzem Central: S'integra dins del mateix edifici. Permet centralitza la recepció, descàrrega i emmagatzema dels materials de recanvi i les peces de consum.

Magatzem Via: Espai per l'estacion ament de les màquines de Via ( Son les dedicades al manteniment de la Via). Una zona per emmagatzema materials de conservació de la Via.

Via Dipòsit: Inclou l'edifici del diposit i el lloc de vigilància. Les vies de diposit del material mòbil i al final al túnel de rentat automàtic. En aquestes vies s'estacionen als trens que estan fora de servei. És com el garatge dels trens.

Magatzem de bogis: Es on s'emmagatzemam els bogis tan els nous com els que ja estan reparats.

Cabina de pintura: Reté els residus a¡en uns filtres especials per tal de minimitzar l'impacte mediambiental.

Taller de fusteria: treballs d'interiorisme, fusteria, pintura...
Bagi motor:
-2 eixos amb 2 rodes
-2 motors de tracció
-transmissió
-frens ( estacionament/disc/elèctric )
-captador velocitat
-greixedor
-sorreres
-llevapedres
-atena ATP
Bogi portadors:
-2 esixos amb 2 rodes
-frens ( estacionament/disc )
-captador velocitat
Bogi motor:
-2 eixos amb 2 rodes
-2 motors de tracció
-transmissió
-frens ( estacionament/disc/elèctric)
-captador velocitat
-sorreres. 
ELEMENTS D'UN TREN:
caixa
pantògraf
bogi
elements d'unió entre la caixa i els bogis
suspenció
elements de tracció
frens
sorreres
captadors
greixedors de pestanya
llevapedres
atena d'ATP/ATO.

QUIN VALOR DESTAQUEM?:



IMATGE DEL DIA:

Aprofita cada moment sense pensar en el passat.

PISTA VERDS:
Vigila no et cremis o el necessitaràs!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada