Els Colors de Sant Cugat
Aquest
treball de síntesi s’estructura al voltant de la descoberta
de la ciutat de Sant Cugat, des d’aproximacions diverses: edificis emblemàtics,
comerços singulars, serveis, transports, parcs i jardins... La proposta permet
descobrir amb més profunditat l’entorn municipal i reflexionar sobre la riquesa del
patrimoni propi. Cada dia es
porta a terme una activitat diferent que convida a aquest aprenentatge de
manera empírica i significativa.
Es planteja
la descoberta amb treball cooperatiu en agrupaments horitzontals
heterogenis. Cada grup de color està format per 5 alumnes de 1rA, 5 de 1rB i 5
de 1rC. D’aquesta manera pretenem fomentar la coneixença entre companys de grup
classe diferent i la competència de cooperar amb companys nous per aconseguir
propòsits comuns.
D’altra
banda, fomentem la comunicació, interacció i participació entre grups amb una proposta
de gamificació en què cada
grup de color haurà de deixar una pista al color següent per tal de poder
arribar a un tresor amagat.
El producte final és la creació de tres blocs sobre la ciutat pròpia.
Cada grup de color haurà de fer, diàriament, les tres entrades corresponents,
on s’evidenciï què ha descobert. D’aquesta manera pretenem que l’alumne sigui
capaç de posar en pràctica diverses competències de l’àmbit digital. Aquest producte recull diversos
apartats on es posen en pràctica competències comunicatives diferents:
producció de missatges escrits, orals i audiovisuals. Les entrades quedaran
publicades al bloc i diàriament, el professor responsable avaluarà,
mitjançant un sistema de rúbriques que l’alumne coneix, la feina feta durant el dia i l’actitud
d’aprendre a aprendre que mostra cada membre del grup. En acabar la jornada, cada alumne
rebrà la valoració del professor perquè pugui millorar els aspectes que calguin.
D’altra
banda, cada grup podrà anar recollint fotografies de cada activitat i caldrà
consensuar en grup quina d’elles es publica al blog i crear la
postal literària que
l’acompanya. L’ aprenentatge pren un caire artístic i creatiu; per acabar, cada
alumne haurà de valorar la creació dels altres i votar en el Concurs de
fotografies final.
Fomentarem la relació entre colors diferents amb una proposta de gamificació: cada grup de color haurà de resoldre un repte que un altre grup li haurà proposat i de la mateixa manera caldrà que proposi reptes a algun dels altres grups de color. Cada dia de sortida, s'estableix un joc de pistes on els alumnes es relacionen entre grups de color diferents.
Fomentarem la relació entre colors diferents amb una proposta de gamificació: cada grup de color haurà de resoldre un repte que un altre grup li haurà proposat i de la mateixa manera caldrà que proposi reptes a algun dels altres grups de color. Cada dia de sortida, s'estableix un joc de pistes on els alumnes es relacionen entre grups de color diferents.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada