Projecte

Els Colors de Sant Cugat

Aquest treball de síntesi s’estructura al voltant de la descoberta de la ciutat de Sant Cugat, des d’aproximacions diverses: edificis emblemàtics, comerços singulars, serveis, transports, parcs i jardins... La proposta permet descobrir amb més profunditat l’entorn municipal i reflexionar sobre la riquesa del patrimoni propi. Cada dia es porta a terme una activitat diferent que convida a aquest aprenentatge de manera empírica i significativa.

Es planteja la descoberta amb treball cooperatiu en agrupaments horitzontals heterogenis. Cada grup de color està format per 5 alumnes de 1rA, 5 de 1rB i 5 de 1rC. D’aquesta manera pretenem fomentar la coneixença entre companys de grup classe diferent i la competència de cooperar amb companys nous per aconseguir propòsits comuns.

D’altra banda, fomentem la comunicació, interacció i participació entre grups amb una proposta de gamificació en què cada grup de color haurà de deixar una pista al color següent per tal de poder arribar a un tresor amagat.

El producte final és la creació de tres blocs sobre la ciutat pròpia. Cada grup de color haurà de fer, diàriament, les tres entrades corresponents, on s’evidenciï què ha descobert. D’aquesta manera pretenem que l’alumne sigui capaç de posar en pràctica diverses competències de l’àmbit digital. Aquest producte recull diversos apartats on es posen en pràctica competències comunicatives diferents: producció de missatges escrits, orals i audiovisuals. Les entrades quedaran publicades al bloc i diàriament, el professor responsable avaluarà, mitjançant un sistema de rúbriques que l’alumne coneix, la feina feta durant el dia i l’actitud d’aprendre a aprendre que mostra cada membre del grup. En acabar la jornada, cada alumne rebrà la valoració del professor perquè pugui millorar els aspectes que calguin.


D’altra banda, cada grup podrà anar recollint fotografies de cada activitat i caldrà consensuar en grup quina d’elles es publica al blog i crear la postal literària que l’acompanya. L’ aprenentatge pren un caire artístic i creatiu; per acabar, cada alumne haurà de valorar la creació dels altres i votar en el Concurs de fotografies final.

Fomentarem la relació entre colors diferents amb una proposta de gamificació: cada grup de color haurà de resoldre un repte que un altre grup li haurà proposat i de la mateixa manera caldrà que proposi reptes a algun dels altres grups de color. Cada dia de sortida, s'estableix un joc de pistes on els alumnes es relacionen entre grups de color diferents.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada