This book is called My Family and Other animals. It's part of the Oxford book collection. It was made into a movie that was finished at 2005 and it became a famouse movie on television. The author is Gerald Durrell he is Indian born in 1925 and died in 1995.
The story is told by Gerald and the story is set in Corfu in 1935 at the start of the story Gerald is happy to move to see other animals but at the course of the story they moved to another island and at the end for Gerald's studies they went back to England.
The main charectar is Gerald but the story is full of interesting charectars. The most important charectar is Gerlad but there are plenty of charecters and that makes the story fun.
I enjoyed the story because they there where a lot of animals and charecters that kept the story moving and interesting, mostly his pets. I think the book is well writen but it's very simple and not very complex.
All in all, I it was a interesting book but I think I could read higher level books as I do at home. If you really love different species of animals and the culture of greece you should spend time reading this book.
dijous, 27 de setembre del 2018
MY HOLIDAYS
In
my holidays usually welp my father to do some things homestead ,
I usually do them with a friend . What
I usually do is go to see the godmother alone in France. We usually make
a summer in France a summer in California and a summer in any other country, because my family is leaving in France or in
California to visit the family and friends of my parents. I usually go with my family . We went to a mountain with our cousins and went to the lake beaches ... I loved everything we did
This
holiday I went to California with my family , we went to visit aurs cousins. This
holiday I don’t helped my father end I diden’t go to France.i do a lot of
things like
I
don’t know because I love all things that I did ,but I thing that the thing I love
the most I to se my cousins because I love them and I don’t see them very ofthen
MY HOLIDAYS:
On holidays I usually go to Gava with my sister and my parents , and then we go to another place , for example Iceland or Sweden.
But this year we are going to Corsica is an island next to Sardenya , in France, it's very beautifull and there are a lot of beaches .
My faborite holidays were whent we went to Iceland because there were lots of things to do like whent we went to see the whales, waterfalls ...
I loved wehen we went to natural pool because the whater is very hot and outside is very could.
Lloc: Avui hem anat a Carns Corella de Sant Cugat. Horari de la visita:
L'horari de la visita era de 10:00 a 11:30. Com arribar-hi? Quan hem arribat a l'escola, hem passat llista i seguidament hem agafat un autobús privat que ens ha portat fins a Carns Corella. Què hem descobert? 1. Avui més que descobrir, hem fet varies: Primer, ens han fet posar una mena de bata de plàstic, un gorro de plàstic i bosses del plàstic als peus: per a no embrutar-nos. 2. Hem anat a la part de dalt de l'obrador i ens han ensenyat a fer pizzes a mà, croquetes a mà i a tallar ceba. Tot això ho hem fet amb unes màquines especials que tenien. Per exemple:
Per a fer les croquetes hi havia una màquina que ajuntava els ingredients (no penseu que és tot industrial, els ingredients eren naturals) i treia les croquetes amb la seva forma allargada. Després tu havies d'arrebossar-les. Quan acabaves una safata, havies de posar-la en una altre màquina per posar el plàstic.
Per a les pizzes, no necessitaves cap màquina. Tot era a mà. Agafaves la massa i tu posaves els ingredients. Després havies de posar-li un plàstic perquè es conservés. No havies de posar-la al forn perquè això ja ho farien els clients que compressin la pizza.
Per a la ceba, quasi no havies de fer res ja que hi havia una màquina que et tallava la ceba (era molt útil). Tu posaves la ceba dins la màquina i ella te la tallava en trossos petits.
3. Hem anat a la part de baix de l'obrador i ens han ensenyat les cambres on guardaven el menja. Eren una espècie de neveres/congeladors que mantenien el menjar estable. Allà hi havien porcs, vedelles, xais, pollastres....
4. Després ens han ensenyat a tallar i a pelar pollastres. Hem hagut de fer un repte que era tallar el cap d'un pollastre. Això ho ha fet el Ferran.
5. I per últim, ens han ensenyat com fan les salsitxes i les botifarres. Posant bodells de xai, acumulaven la carn de porc i la posaven amb la seva forma.
Personalment, ha sigut la visita que més ens ha agradat de tota la setmana. Ha sigut molt divertida!
Quin valor destaquem?
Lo que trobem més important es que preparen la carn a mà no com altres empreses que preparen el menjar industrial. Els animals creixen en semillibertat no com altres animals en altres empreses . No hem tingut que prendre apunts perquè no es necessitava, cada moment de la experiència es recordada. Hi ha hagut moments donava fàstic veure els animals o els òrgans en les caixes on en les parets, però ha sigut una experiència impressionant.
Hem après com feien les pizzes, les croquetes i les alites de pollastre. També hem après que els animals són sacrificats quan tenen un any i tres mesos però normalment es sacrifiquen als 10 mesos, es menys econòmic però es més ecològic.
Tota la empresa treballa com un ràpidament com si tots fossin un. Era impressionant que parts s’utilitzen dels pollastres i de diferents animals, i el més important que estem menjant altres éssers vius.
Hem anat al Monestir de Sant Cugat, situat en el mig de la ciutat.
QUÈ HEM DESCOBERT?
Avui hem anat al Monestir de Sant Cugat, un Monestir construït per Arnau
Cadell i el seu equip, només per monjos benedictins, amb més de 70
regles.
Estructura del monestir
El Monestir es un refugi pels monjos, on se'ls educava.
Construït cap l'any 1.000 i habitat fins el segle XVIII.
Tenien un claustre, en el qual estava dissenyat per mantenir els monjos
allunyats de la societat i les afores.
Les parts inferiors del pati, els arcs, es creu es un tipus d'arquitectura
romana.
El claustre estava replet de columnes. Les mateixes columnes es dividien en
tres parts:
capitells
cos
peu
Capitells
Hi molts de capitells, però hi ha uns quants en especial, els quals influi
molt en l'educació dels monjos.
+ Sirenes: hi havia un capitell abans de l'entrada del monestir, on
estava esculpida varies sirenes, que simbolitzava la metàfora de la
tentació de la dona, i per aquests motius posaven sirenes, ja que les
sirenes atreien als homes amb el seu cant.
+ Ocells:
hi ha una columna on en els seu capitell estan esculpits dos ocells menjant
fruits del cel, es a dir de dalt, i al costat hi havia una columna on en el
capitell hi havien dos ocells menjant cap per abaix, on estaven devorats per
dues besties de l'infern. Tot això representava que el cel estava en a dalt i
l'infern abaix. (Aquestes idees han evolucionat, actualment es podria dir que les
besties de l'infern son els homes llop i el cel en Super-man).
Estructura del monestir
En el
Monestir hi havien diverses sales: menjador, etc.
Una sala
important es la Sala Capitular: que era la sala on es confessaven, es rebien
noticies o rebien càstigs.
Aquesta sala
era important pels monjos, ja que estaven educats per confessar.
La vida dels monjos
Els monjos
que vivien en el Monestir de Sant Cugat eren benedictins (Sant Benet de
Murcía) amb més 70 regles.
Unes
d'aquestes 70 regles hi havien:
prohibició de la conversa: es
creia que a través de la parla podies pecar.
vot de castedat: on estava
prohibit tenir relacions sexuals.
Una
diferencia crucial que diferencia els mossens dels monjos es que els
mossens poden renunciar al seu treball quan vulguin els monjos no podien, ja
que deixar-ho de ser-ho era un pecat, o més ben dit una aretja.
ORA ET
LAVORA, la seva
traducció es resa i treballa, perquè el monjo només penses en això i no en
altres coses com per exemple com vestir-se.
Els monjos sempre tenien que anar amb una vestimenta que els cobria els peus,
negre. A més a més els monjos portaven un pentinat anomenat TONSURA, que
consistia en afaitar-se la part central del cap, afaitar-se aquesta zona del
cap era una manera de estar connectat amb deu.
Els
Monestirs estaven separats per genere.
El monjo més important era l'Abat, esculli't per tots els monjos.
Els monjos estaven educats per confessar, ja que es creia que si no u feies No
anaves al cel i cap castig era pitjor que no anar al cel , per això es
confessaven.
Els monjos a més a més escrivien (bíblia), escrivien en pergamí, pell d'animal
per fer el pergamí, per poder fer fer una bíblia es necessitaven 3
vaques.
9:30-12:00 hores COM ARRIBAR-HI: Hem agafat un tren des de Sant Joan fins a Sant Cugat. Una vegada allà em fet un transbord hi hem agafat un altre tren cap a Rubi i ens em parat a l'estació del Hospital General de Catalunya.
Per tornar em agafat un tren a la estació del Hospital General de Catalunya fins a Sant Cugat em tornat a fer transbord hi hem agat un tren cap a Sabadell fins a Sant Juan. QUÈ HEM DESCOBERT:
La consigna de l' Hospital Generala es cuidar les persones malaltes. allà viuen totes les etapes de la vida. Intenten curar però no sempre es pot.
la UFI alguna vegada no es pot visitar només per urgències, aquesta en canvi es oberta.
Dins de l'hospital hi han diferents professions com.
infermera- art de saber cuidar
directiu
camillers- ajudant a portar els pacients
farmacèutics- metges
personal de seguretat
informàtics-ambulàncies - neteja -arxius -emmagatzemament-personal de laboratori- manteniment -
cuiners- 3 o 4.000 plats es netegen al dia i tenen varies maquines de neteja i una per sacar (sorra) als coberts.
Tots aquests treballen les 24 h del dia i 365 dies.
En fet una unitat nova que s'arparan els nens nascuts allà dels que no per la transmissió de malalties i en posat un sistema que les mares també aprenen.
Depenent de la edat es necessita un tractament diferent.
Hi han diferents cabres la primera es dels nens que no en nascut allà i la segona dels nens que han nascut allà desprès hi ha la tercera que hi han els nens que estan ales incubadores (fins que puguin respirar i menjar sols) i ja per últim hi ha la ultima cambra on estan els nens súper prematurs.
On hem anat?
Avui hem anat al Celler Cooperatiu de Sant Cugat i ens han explicat com feien vi i part de la historia de Sant Cugat.
Que hem descobert?
Hem descobert que als finals del segle XIX a Sant Cugat va arribar una plaga de fil·loxeres, un insecte que es carregava les vinyes.
Van tardar 12 anys en trobar una solució, la solució va ser portar ceps de Califòrnia fins a Sant Cugat.
També ens han dit que abans feien el vi trepitjant el raïm, però van pensar que haurien de fer que la producció fos més ràpida, per tant van inventar una màquina que l'anomenaven trepitjadora.
Quin valor destaquem?
La foto del dia:
Una cosa tant simple com el vi. Un repte, una pista!
El grup dels blaus ens ha amagat una pista al celler, l'hem trobat i hem hagut de ballar la "Macarena" davant de l'entrada del Mercadona.